Brands

A

Adidas er et tysk firma, der producerer sportsudstyr og diverse ting indenfor sportsmode, særligt kendt for at lave fodtøj, men også bl.a. trøjer og shorts. Adidas er en del af Adidas Group, som også ejer Reebok. Adidas blev i sin tid startet af to brødre, Adolf og Rudolph Dassler, men de blev uvenner, og den ene startede derfor Puma med fokus på modetøj. Forholdet mellem de to firmaer er dog blevet bedre gennem tiden.

Logoet skal forstille et bjerg, som skal betyde at man kan overkomme alt.

Det er vigtgt at man er godt tilpas og i sit rette, når man udøver sport. Uanset om du er på ski, bestiger bjerge eller sejler på floden, kan Adidas klarer de udfordringer du møder på din vej. Med et kalrt udsyn, bliver din præstation meget bedre.

B

Bellinger sigter efter at ramme et budskab, efterlade et indtryk, få dig til at føle… noget. Glæde, lykke, passion, flegmatisk…? Bellinger er fuldt fokuseret på innovation.

De designer og skaber innovative stel, tilført en smule nyt og unikt – de forsøger at gå derhen, hvor ingen andre har været før.

Bellinger henvender sig til både damer og herre og til alle aldersgrupper. Der er fælles fokus på farverigt varierende liv med rejser og oplevelser.
Breitfeld & Schliekert er et tysk kvalitetsmærke som tilbyder et stort sortiment indenfor tilbehør, værktøj, solbriller, børnebriller og beskyttelsesbriller mv.

D

Lev drømmen! Det var planen, da Dutz Eyewear startede i 2005. "Vi lytter nøje til vores kunder og går 'den ekstra mile' for at være anderledes". Vores forretningsfilosofi er at være instinktiv og ikke for streng; altid forstå de udfordringer optikeren skal kunne håndtere. Som følge heraf har vi etableret en vellykket og stor kundebase i vores hjemland, Holland, og udviklet et verdensomspændende distributionsnet bestående af 23 lande. Vi er så Dutz!

F

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over.

FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed.

'Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.'

G

GUESS blev grundlagt i 1981 af Marciano-brødrene, som forlod Sydfrankrig i forfølgelse af den amerikanske drøm. Inspireret af en europæisk indflydelse sætter Marciano deres innovative touch på beklædningsindustrien og omdefinerer denim.

Et af deres oprindelige designs var et par stonewashed, slim-fit jeans, 3-zip Marilyn. Bloomingdale’s (stormagasin fra New York, USA) var det første stormagasin til at byde på mærket ved at bestille to dusin jeans. De forsvandt fra hylderne på ingen tid. Dette var begyndelsen på en lang succeshistorie.

Marcianos vision flyttede mærket til nye grænser. GUESS blev et symbol på en ung, sexet og eventyrlystne livsstil.

Gennem årtierne har GUESS inviteret folk til at drømme med sine ikoniske og tidløse reklamekampagner og forvandlet ukendte ansigter til berømte modeller, herunder Claudia Schiffer, Carre Otis, Eva Herzigova, Anna Nicole Smith, Laetitia Casta, Carla Bruni og Naomi Campbell.

I dag er GUESS et globalt livsstilsmærke med et komplet udvalg af beklædning og tilbehør, 19 licenspartnere og 1.705 butikker i over 80 lande.

I

Siden 1987 har Inface leveret simple, urbane og fashionable designs til brille- og solbrillestel.

'Inface er det perfekte tilbehør, som supplerer dit udseende' Inface sikre dig et godt design af høj værdi. Det kan være svært at modstå de nye kollektioner, med nye fortolkninger af klassiske figurer og farver til både damer og herrer.

K

Koali er Marius Morels kollektion, som er inspireret af den levende verden. Koali er en smuk blomst som stammer fra Stillehavsøerne, den er kendt for at være et symbol på det feminine. Marius Morel har taget inspiration fra de subtile linjer og rigdommen i de levende verdeners farver, til at designe denne spirituelle kollektion. Bevægelsen fra de blomstrende kronblade, plantens livlige farver og bladets yndefulde former er alle inspirationskilder til Koali kollektionens designere.
Stel af høj kvalitet til dem, som værdsætter design og de små detaljer som gør forskellen. Stellet til dem der nyder at udtrykke deres personlighed.

KunoQvist blev født ud af en lidenskab for briller og et ønske om at være anderledes. Målet har aldrig været at skabe et mærke for alle. Siden den første kollektion blev lanceret i 2005 har der konsekvent været arbejdet med et klassisk skandinavisk design og kombineret med spændende detaljer og et bevidst farvevalg.

KunoQvist skaber stel med farve. Med hver ny kollektion kommer et nyt farveskema. Derfor ændres farvepaletten med tiden.

L

Lightec er et mærke under Marius Morel og er det innovative og pålidelige stel uden skruer i stængerne. De eksklusive, fleksible hængsler uden skruer giver et glimt af en tynd metallinje på næsepuderne, hvilet er signaturen på Lightec.

Hver ramme har et eksklusivt, innovativt og æstetisk samlesystem, der giver det et trendy look uden at ofre Lightecs DNA: komfort og lysstyrke.

N

nine er designet i Danmark og håndlavet af dygtige japanske håndværkere. Lige siden de første skridt blev taget i 2010 har nine brillerne været en linje af ultra-lette titaniumbriller uden overflødige detaljer.

Vægten på stellet, uanset form, farve og materiale har altid været lige omkring 9 gram. Derfor hedder brandet nine.

I dag tilbyder nine, 7 elegante kollektioner.

I den tredje kollektion introducerede nine et lettere materiale - transparent polyamid - som i samarbejde med titanium åbnede en ny verden med spændende designmuligheder.

I den femte kollektion kom det letteste nine stel nogensinde; nine five - vejer mindre end 5 gram.

Den syvende og nyeste kollektion, nine origin, hylder de japanske håndværkere og dyderne i japansk håndværk.

P

Prego er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille. Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas. Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med "stop- hængsel", så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.
ProDesign har en moderne, skandinavisk tilgang til design. Med fokus på enkelhed og funktionalitet indlejret i levende farver, er hver model designet til perfektion.

ProDesign skaber sine designs ved hjælp af ægte portrætter og dermed har brillestel og solbriller en ansigtspasning uden sidestykke, der vil supplere din personlige stil med maksimal komfort.

Missionen er at skabe innovativt brille design ved at genoverveje form og funktion 'vi er Eyewear Architects'.

S

Silhouette- Ikonisk Briller lavet i Østrig - Siden 1964.

Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouette-briller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen.

I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien - med håndværk og vægt på manuelt arbejde - det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.
Sky Eyewear er et dansk brand, som er designet af danske designere i Danmark. Sky Eyewear har to linjer i deres portfolio: SkyVintage og SkyLight.

SkyVintage er skabt med inspiration fra 70’ernes brillemode og tilført nutidig elegance ved kritisk materialevalg og nøje udvælgelse af farvekombinationer. Kollektionen omfatter moderigtige stel til både damer og herrer i alle aldre.

SkyLight er en serie af super lette stel, som fås i mange flotte farver og kombinationer. Kollektionen henvender sig både til damer og herrer.

Ud over SkyVintage og SkyLight har Sky Eyewear også et omfattende solbrille sortiment.
I 1895 flyttede Daniel Swarovski, en boheme opfinder og visionær, til landsbyen Wattens i Tyrol i Østrig, med sin nye opfindelse designet til at skære og polere krystaller til smykker. Fra denne ydmyge begyndelse er Swarovski vokset til at være verdens førende producent af præcisionsskåret krystal til mode, smykker og nyere belysning, arkitektur og interiør.

Swarovski krystaller er blevet en vigtig ingrediens i international design. Siden 1965 har firmaet taget højde for den fine smykkerindustri med præcisionsskårne krystaller og ægte ædelstene. Swarovski benytter også dette i deres eget mærke af tilbehør, smykker og boligindretningsprodukter som distribueres gennem mere end 2 200 detailhandlere over hele verden.

I dag er virksomheden stadig familiejet og drives af 5 generation. Swarovski har globalt 26.100 medarbejdere og har butikker i 120 lande verden over.

T

Thomsen Eyewear-mærket blev grundlagt af Morten Thomsen, der har mere end ti års erfaring indenfor detailhandel, engros og design indenfor brillebranchen.

Med rødder i dansk og skandinavisk designtradition værdsætter Morten Thomsen godt håndværk og er inspireret af form, funktionalitet, æstetik og enkelhed.

'Vi kombinerer klassiske stilarter med fortolkninger af det moderne look for at skabe udtryksfulde stel med rene og enkle linjer.' - Morten Thomsen.

Kernen i Thomsen Eyewear består af fem dimensioner, som udformningen af hvert stel skal tilfredsstille:
  • Høj Kvalitet
  • Komfortabel at bære
  • Lette og kraftige
  • Farve karakter
  • Unikt design
Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent.

Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik.

I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection.

I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger.

I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.

W

I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London - et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig.

Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt.

Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden.

Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det ""familiens"" værdier, der adskiller dem fra 'de andre' og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.